Największe trendy w rozrywce w 2021 roku

trendy e-rozrywka

Pierwszy kwartał 2021 roku już za nami, dlatego jest to doskonała okazja na zwrócenie uwagi na najciekawsze trendy w branży rozrywkowej, które z pewnością utrzymają, a nawet umocnią swoją pozycję w kolejnych miesiącach.

Podcastowy szał

Podcasty to jedna z najbardziej wygodnych form umilania sobie wolnego czasu, dlatego nie bez powodu cieszą się one w Polsce coraz większą popularnością. Boom na podcasty trwa od kilku lat, jednak ostatnie wydarzenia sprawiły, że pojawiło się ich jeszcze więcej i są one coraz bardziej lubiane przez słuchaczy.

Tematyka podcastów jest niezwykle szeroka — można wybierać spośród nagrań opisujących najnowsze wydarzenia, wywiadów, podcastów naukowych, kryminalnych, komediowych i innych. Można spodziewać się, że w 2021 modę na podcasty wykorzystają również firmy, które zechcą promować swoje usługi, nawiązując kontakty ze znanymi podcasterami, lub tworząc własne programy.

Podcasty są niezwykle łatwo dostępne — wystarczy pobrać aplikację na smartfona lub włączyć odcinek na komputerze. Co ważne, są one darmowe i można je wyłączyć i włączyć w dowolnym momencie i czasie.

Przesyłanie strumieniowe

Strumieniowanie audio i wideo jest obecnie jedną najpopularniejszą z branż, która nadal będzie rozwijać się w 2021 roku. Dzięki powszechnemu użyciu urządzeń mobilnych i łatwemu dostępowi do Internetu korzystanie z dowolnej liczby usług przesyłania strumieniowego — w tym oglądanie filmów i słuchanie muzyki, stało się przystępne, jak nigdy dotąd. W ostatnich latach znacząco wzrosła liczba platform streamingowych, a oprócz Netflixa i Spotify coraz większym wzięciem cieszy się Amazon Prime czy Disney+.

Ponadto platformy streamingowe w jeszcze większym stopniu będą zwracały uwagę na personalizowanie swoich treści i dopasowywanie ich do wymagań użytkowników. Większość internautów lubi korzystać z treści, które błyskawicznie odpowiadają ich potrzebom i są dla nich interesujące. Dzięki korzystaniu z AI firmy będą mogły odejść od tworzenia treści dla mas, skupiając się na indywidualnych użytkownikach. Będzie to możliwe na przykład dzięki skorzystaniu z oprogramowania, w którym sztuczna inteligencja stosowana w treściach wideo, będzie mogła szybko obliczyć i absorbować emocjonalne zmiany obserwowane u użytkownika po obejrzeniu danego wideo.

Podsumowanie tych obserwacji będzie następnie wykorzystywane do wysoce zindywidualizowanych zaleceń dotyczących treści. Ta sama zasada działa w aplikacjach do strumieniowego przesyłania muzyki, które dobrze wiedza, które utwory polecić słuchaczom, aby ostatecznie trafiły na listę ich ulubionych utworów. Zresztą personalizacja usług najprawdopodobniej stanie się jednym z najważniejszych trendów biznesowych w 2021 roku.

Oglądanie z reklamami

Jednym z głównych powodów, dla których przesyłanie strumieniowe stało się tak popularne i przyciąga do siebie tak wielu użytkowników, było ograniczenie reklam do minimum, szczególnie w momencie zakupu abonamentu lub innych płatnych usług. Ilość materiałów eksploatacyjnych wzrosła, co ułatwiło zatrzymanie użytkowników na dłużej. Jednak ze względu na to, że czołowe studia zwracają się w stronę strumieniowania wideo, oczekuje się, że i tutaj pojawi się jeszcze więcej treści reklamowych. Wynika to między innymi z błędnego koła, związanego z utrzymaniem konkurencyjnych opłat abonamentowych, które same w sobie nie wystarczą do rozszerzenia oferty treści o coraz to nowe filmy i muzykę.

Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość

Rok 2019 bez wątpienia należał do gry Pokemon GO, która szturmem podbiła serca użytkowników smartfonów. To właśnie wtedy zostało spopularyzowane pojęcie rozszerzonej rzeczywistości, dzięki której za pomocą aparatu w smartfonie, można było dodać do swojej codzienności odrobinę fantazji. Korzystanie z wirtualnej rzeczywistości (która przenosi „całego” użytkownika w inny świat) wymaga z kolei specjalnego sprzętu, który w miarę rozwoju technologii staje się coraz bardziej dostępny i tańszy.

Technologia wirtualnej rzeczywistości jest już wykorzystywana przez wiele branż rozrywki:

  • muzea, w których goście mogą oglądać zgromadzone przedmioty w nowej odsłonie, z dodatkowymi funkcjami i informacjami;
  • parki tematyczne, gdzie dzięki specjalnym goglom odwiedzający przenoszą się w fantazyjny świat pełen rozrywki, np. zwiedzając świat dinozaurów;
  • teatry i kina, w których widzowie zanurzają się w doznaniach cyfrowych podczas seansu, na przykład dzięki specjalnym goglom;
  • kasyno na żywo online — gracze przebywający w domu, mają okazję wybrać się na spacer po prawdziwym kasynie i przysiąść się do wybranego stołu, w przy którym czeka na nich krupier.

E-sport

E-sport jest z nami już od dekady, jednak to w ostatnich latach rozpoczął się dynamiczny rozwój tej wirtualnej dyscypliny sportowej. W przeciwieństwie do wydarzeń sportowych, w e-sporcie rozgrywki i mistrzostwa odbywają się przed ekranem komputera. Ta dyscyplina posiada już swoich profesjonalnych graczy, których wartość wyceniana jest na miliony dolarów. Wraz ze zwiększonym zainteresowaniem e-sportem, zwiększa się także zainteresowanie sponsorów, a wydarzenia e-sportowe są oglądane przez miliony fanów na całym świecie. Tym, co wyróżnia e-sport, jest możliwość grania na odległość, bez konieczności przemieszczania się, czy spotykania z innymi zawodnikami z drużyny.

Na koniec

Branża rozrywkowa jest jedną z tych, która potrafi błyskawicznie zaadaptować się do nowych realiów i co najważniejsze, zwykle doskonale jej się to udaje. Bez wątpienia największym trendem 2021 roku, który pozostanie z nami na dłużej, jest umiejętność wykorzystania wirtualnej rozrywki, dodając do niej elementy społecznościowe. Wszystko po to, aby zapewnić odbiorcom wygodny dostęp do ulubionych form spędzania wolnego czasu, najlepiej w grupie znajomych. Nie można zapominać również o usługach wideo na żądanie i podcastach, które posiadają stabilną pozycję w branży.

1070 / zawsz